TransPloiesti
Bine-ai-(re)venit pe forum! Te rugăm să te conectezi/înregistrezi pentru a avea acces full la site. Înregistrarea nu durează mai mult de 1 minut și poate fi realizată și prin asocierea contului de Facebook. Mulțumim.
Distribuiţi
In jos
avatar
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3147
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 21
Localizare : Ploiești
http://www.transploiesti.ro

Rame de metrou - discuţii generale

la data de Mai 1st 2011, 10:47 am
V-ați dori metrou în Ploiești? Ar fi rentabil? Discuții generale pe tema ramelor de metrou.


Ultima editare efectuata de catre Catalin.C in Noiembrie 20th 2012, 10:50 am, editata de 1 ori
Andrei3881
Mesaje : 13
Data de inscriere : 17/06/2011
Localizare : Bucuresti
http://romania-transport.myforum.ro

Re: Rame de metrou - discuţii generale

la data de Iunie 17th 2011, 9:31 am
Nu cred ca ar fii de folos , in Ploiesti. In Bucuresti face destul de mult fata!!
Adrian.B
Vizitator

Re: Rame de metrou - discuţii generale

la data de Octombrie 18th 2011, 9:22 pm
Mi-as imagina M1 Crangul lui bot - REAL - SELGROS - POD INALT - MALU ROSU - NORD - CENTRU - SUD - HIPODROM ... SI PENTRU METROU... e destul de scurt traseul si este comun cu 34 , 202 , 44 , 30 si mult mai rapid...
asavu16
Mesaje : 193
Data de inscriere : 07/09/2012
Varsta : 19

Cum s-ar zice..da

la data de Septembrie 12th 2012, 9:37 pm
As zice primul traseu....:M1:METRO-BRICOSTORE-CARREFOUR-BAUMAX-KAUFLAND-NORD-INTEREX-CINA-REPUBLICII ....-....-MALUL ROSU-REAL-SELGROS
avatar
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3147
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 21
Localizare : Ploiești
http://www.transploiesti.ro

Re: Rame de metrou - discuţii generale

la data de Septembrie 12th 2012, 10:30 pm
Bine ai venit! Ma bucur ca ai decis sa ne scri. Smile
Iti dai seama ca ar terbui sa faca statii din 100 in 100 m, nu? Laughing E ca si cand ai merge cu o masina de cursa cu frana pusa Smile
TheBoss
Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 21
Localizare : Ploiesti

Re: Rame de metrou - discuţii generale

la data de Septembrie 14th 2012, 6:23 pm
Ca lungime traseu metroul ar trebui sa iasa mult din oras ca sa aiba o lungime potrivita ( pana la Paulesti, poate Bucov , Sky) si sa aiba statii mai rare... dar asta ar fi costisitor si nu ar ajuta cu nimic ca nu ar fi circulat decat poate intre cateva statii prin oras si oricum avem si asa destule trasee de transport public


Ultima editare efectuata de catre TheBoss in Septembrie 15th 2012, 3:17 pm, editata de 1 ori
avatar
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3147
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 21
Localizare : Ploiești
http://www.transploiesti.ro

Re: Rame de metrou - discuţii generale

la data de Septembrie 14th 2012, 9:27 pm
@TheBoss a scris:ca lungime traseu metroul ar trebui sa iasa mult din oras ca sa aiba o lungime potrivita ( pana la Paulesti, poate Bucov , Sky) si sa aiba statii mai rare... dar asta ar fi costisitor si nu ar ajuta cu nimic ca nu ar fi circulat decat poate intre cateva statii prin oras si oricum avem si asa destule trasee de transport public
Te rog să scri cu literă mare. Eu nu sunt nevoit să îţi modific fiecare mesaj pe care îl scris greşit. Încearcă să scri corect. În caz contrar, vor începe sancţiunile. Exclamation
avatar
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3147
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 21
Localizare : Ploiești
http://www.transploiesti.ro

SERIAL FOTO Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 2: Vagoanele, cea mai slabă verigă. O soluţie făcută cu „nechezol”

la data de Noiembrie 20th 2012, 10:49 am
După ce s-a înfiinţat şi întreprinderea de exploatare, inginerii pe umerii cărora a căzut această sarcină grea mai aveau de exploatat cel mai important pion al proiectului metroului: vagonul. Adevarul.ro vă propune, timp de o săptămână, o radiografie a metroului bucureştean văzută prin ochii lui Octavian Udrişte, unul dintre cei cinci temerari ai metroului din România.


La două săptămâni după înfiinţarea Întreprinderii de Exploatare a Metroului Bucureşti, la 17 august, cu o macara s-a introdus prima ramă de metrou, primele două vagoane, prototipul 01, adusă de la Arad, între Izvor şi Piaţa Unirii. Staţiile nu erau gata, dar în casetă s-a amenajat o linie unde constructorii au început să facă probe tehnologice, să verifice soluţia realizată la Astra Arad pe baza unui proiect tehnic făcut la Metroul Bucureşti SA, de un grup de ingineri foşti angajaţi ai RATB.

Grupul de ingineri fusese iniţiat în 1975, deşi colectivul exista de mai mult timp în cadrul regiei de transport în comun şi milita pentru construirea metroului.

„Ion Malcoci era şeful, Canja, Dan Haganu, Caius Miculescu şi mulţi alţii. Acesta a fost nucleul care a creat proiectul tehnic, inspirându-se, cred, după vagoanele de la Viena, că am găsit o mare asemănare în concepţie în vechile vagoane de la Viena. De atunci încolo ne-am luptat cu ele. A fost cea mai slabă verigă din sistemul de metrou, pentru că tunelul, de bine de rău, este o construcţie clasică, calea ferată la fel, instalaţiile, telecomunicaţiile de semnalizare, de siguranţă, erau ştiute, dar rama de metrou a fost o noutate şi din nefericire a cam fost făcută cu nechezol”, îşi mai aminteşte fostul director al Metrorex.

Întrerupătorul „Petromax”

Constructorii nu aveau voie să folosească nicio piesă din import. Totul trebuia să fie 100% românesc, ceea ce le-a îngreunat cu mult sarcina inginerilor.

„S-au asimilat, s-au creat piese. Cel mai slab element din vagonul de metrou era întrerupătorul automat, care ar fi trebuit să protejeze de supratensiuni şi de scurtcircuite. El a fost făcut la Eletroaparataj, era o improvizaţie. Unui întrerupător trifazat, i-au scos o cale de curent şi l-au transformat în întrerupător de curent continuu numit «OROMAX».

În depou, muncitorii l-au rebotezat şi i-au zis Petromax, pentru că în loc să protejeze instalaţia, el lua foc primul şi ardea ca o lampă cu petrol. Ne-a albit. Abia după ’90, am reuşit să înlocuim toate cele 240 de întrerupătoare, cu altele aduse din import, speciale de curent continuu şi am liniştit începuturile de incendii care ne-au scos peri albi”, mai povesteşte Octavian Udrişte.

„Cine face vagoane în ţara asta”

Din dorinţa de a face totul cât mai repede, Ceauşescu a impus nişte termene scurte de realizare. Electroputere Craiova nu a vrut să facă soluţia de curent continuu, cum au proiectat cei de la Metroul SA. Inginerii de acolo au vrut să facă o variantă mai modernă, cu aparat electronic pentru variaţia tensiunii, nu cu reostat, cu contactoare, cum era varianta clasică.

„Se voia ca în ’77 să se dea în exploatare. Începuse în ’75 şi în doi ani să dea în exploatare primul tronson. Aberant. Cei de la Eloctroputere au refuzat, au zis că nu pot să facă. Atunci s-a ajuns la fabrica de vagoane. A întrebat tovarăşul: «Da’ cine face vagoane în ţară?”. Astra Vagoane”, şi aşa s-a ajuns ca vagoanele de metrou să fie construite la Arad.

Numai că diferenţele au fost mari şi provocarea pe măsură. Vagoanele de cale ferată sunt remorcate, nu au instalaţie de forţă, decât pentru iluminat, ventilaţie, încălzire, dar pentru trancţiune, nu. Inginerii de la Arad şi-au depăşit cu mult condiţia. Soluţia tehnică însă nu a fost foarte bună.

„Sâc, că merge!”

Înainte ca primul vagon să fie coborât în tunel la Unirii, s-a făcut o primă probă la Astra. „Caius Miculescu, care era proiectant, a manipulat vagonul. O linie scurtă de probă făcută în uzină. A venit şi perechea. Şi tovarăşa a cobit. A zis: «N-o să meargă!». Şi totuşi a mers. Caius Miculescu a ştiut să-l şi oprească. Dar când a pornit, el a avut o scăpare, a zis: «Sâc, că merge!». Ca de copil. A scăpat de muştruluială”, povesteşte amuzat Octavian Udrişte.

Mâine, adevarul.ro vă va prezenta cum a fost metroul inaugurat „experimental cu public”
SURSA: http://beta.adevarul.ro/news/bucuresti/serial-foto-metroul-implineste--33-ani-episodul-2-vagoanele-cea-mai-slaba-veriga-solutie-facuta-nechezol-1_50ab3d907c42d5a6637da12d/index.html
asavu16
Mesaje : 193
Data de inscriere : 07/09/2012
Varsta : 19

Re: Rame de metrou - discuţii generale

la data de Ianuarie 10th 2013, 11:38 am
Mda,as zice ca ar fii bine,dar doar o Magistrala e de ajuns.Ar putea sa inceapa de la SKY Paulesti.Imi imaginez asa: SKY Paulesti-Kaufland Nord-Malul rosu(capul de linie pentru troleibuzul 44)-Bloc 39(o statie a 102)-Gara de vest-....-Gara de sud-Halele Centrale-Statuia Mihai Viteazul-Strada Andrei Muresanu-Spitalul Judetean-Compex Mare(sau Piata Nord)-Cablul Romanesc-Ploiesti Shopping City-SKY Paulesti!
Asta-i parerea mea!
Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum