TransPloiesti
Bine-ai-(re)venit pe forum! Te rugăm să te conectezi/înregistrezi pentru a avea acces full la site. Înregistrarea nu durează mai mult de 1 minut și poate fi realizată și prin asocierea contului de Facebook. Mulțumim.
Distribuiţi
In jos
avatar
BogdanPetrini
Co-Administrator
Mesaje : 338
Data de inscriere : 13/09/2013
Varsta : 21
Localizare : Ploiesti, PH, RO

Optimizarea Traseelor

la data de Iulie 26th 2014, 9:38 pm
În prezent transportul public în Ploiești se asigură prin 26 de trasee, din care 2 de troleibuz și 24 de autobuz (inclusiv 101 și 102). Dintre acestea multe nu satisfac nevoia de transport a călătorilor, tranzitând zone nerentabile sau dublând alte trasee. Am creat acest topic cu scopul de a prezenta situația acesor trasee și de a veni cu soluții pentru a le face eficiente. Începem astăzi cu Zona Industrială Sud, respectiv cu traseul 444/444B.

După închiderea pasajului „Podul de Lemn”, cei câțiva locuitori ai zonei Mimiu au rămas aproape izolați de restul orașului. La acea vreme, RATP a pus în circulație traseul 444 pe ruta Mimiu – Gara de Sud, iar la scurt timp, prelungirea sa până la Bar. Rudului, traseul 444B.
Pe harta de mai jos se pot observa cu roșu ruta lui 444, cu verde prelungirea 444B și cu portocaliu traseul 1.

Principalul dezavantaj al traseului 444 este acela că tranzitează o zonă nelocuită. De la stația Bar. București, acesta dă roată Rafinăriei Astra, pe străzile Rezervoarelor și Mărfurilor unde nu se află nicio clădire rezidențială. Colonia Mimiu începe imediat după capătul de linie al traseului, unde se află un bloc de 4 etaje și continuă cu câteva case împrăștiate pe mai multe străduțe uitate de lume și de cei de la Primăria Mun. Ploiești.
Cea mai simplă soluție pentru acoperirea zonei ar reprezenta-o desființarea traseului 444 și modificarea rutei traseului 1.  Astfel, de la Raf. Astra traseul 1 poate parcurge străzile Fabricilor și Mimiu (marcate cu mov pe hartă) pentru a acoperi zona populată a Coloniei Mimiu după care poate face capăt de linie fie la Comat fie înapoi la Raf. Astra. Bineînțeles, nu vorbim de toate cursele traseului 1, ci doar de cele care asigură fluxul de călători.
Avantaje ale acestei modificări:
• Încadrarea autobuzelor ce deservesc traseul 444 pe trasee cu un flux mare de călători
• Tranzitarea unei zone populate
• Legătură directă spre centru
avatar
BogdanPetrini
Co-Administrator
Mesaje : 338
Data de inscriere : 13/09/2013
Varsta : 21
Localizare : Ploiesti, PH, RO

Re: Optimizarea Traseelor

la data de August 14th 2014, 12:34 am
Pentru mulți călători, știrea acestei săptămâni o reprezintă modificarea traseului 2. Vom încerca să clarificăm puțin ce vor cei de la TCE, după care voi veni cu o propunere pentru "a împăca și capra și varza."
Ce vrea TCE:

  • Traseul 2: Gara de Vest - Gara de Sud (în intervalul 05.00 - 08.00)
  • Traseul 2S: Gara de Vest - Palatul Culturii (după ora 08.00)


Motivul: Descongestionarea Bulevardului (și nu vorbim neaapărat de trafic, cât despre faptul că pe relația centru - Gara de Sud se suprapun nu mai puțin de șapte trasee)

Am citit destule comentarii prin presă și pe social media ca să-mi fac o părere personală. Un domn chiar a trimis unui site de presă o hartă prin care compara traseul 35B cu "noul 2", spunând că sunt aproape identice. FALS!! Într-adevăr, printr-o analiză a hărții se poate observa că cele două trasee sunt paralele. Însă ceea ce nu vede nimeni este distanța dintre cele acestea. Cele două trasee sevesc două zone diferite, iar distanța dintr-o stație a lui 2 (de ex. "Aleea Vitioarei" sau "Plăieșilor") până într-o stație a lui 35B (de ex. "Palatul Copiilor" sau "Tudor Vladimirescu") ar pune un călător la plimbare de circa 10 minute.

Alte comentarii false:

  • Sunt doar 3-4 mașini pe oră.
    Disclaim: NU, nu sunt. Traseul 2 circulă cu o frecvență de circa 6 minute. Asta înseamnă 10 autobuze pe oră pe fiecare sens.
  • Traseul 2 este unul din cele mai aglomerate.
    Disclaim: Pe perioada verii, BMC-urile ce deservesc traseul 2 pleacă de la Gara de Sud cu maxim 4-5 călători și se întorc tot cu atâția. Deci, cel puțin până la începerea anului școlar nu ar fi o problemă.
  • După ce nu mai avem gratuitate o să dăm banii pe două bilete sau o să ne facem două abonamente.
    Disclaim: Singurele abonamente care mai există sunt cele unice, valabile pe toate traseele la prețul de 65 lei/lună. Deci nu va fi nimeni pus în situația de a cumpăra două abonamente.

Printre multe alte comentarii de nemulțumire am citit următoarea propunere: Traseul 2 să cirule între gări nu pe Bulevard, nici măcar pe Bobâlna, ci pe la Cimitirul Bolovani. Ideea este una bună din cel puțin două puncte de vedere:
Se menține legătura directă între cele două gări
Se acoperă o zonă care nu este deservită de un traseu regulat, ci doar de trasee navetă (25R, 42, 53).

Pe harta de mai jos am notat actualul traseu 2 (cu roșu), modificarea ce intră în vigoare de mâine (cu mov) și două variante de traseu alternativ (verde și albastru) care să păstreze legătura între gări dar care să și evite bulevarul în același timp, cel puțin ca o soluție provizorie.
Propunerea mea:

  • Traseul 2: Gara de Vest - Eroilor - Cimitir Bolovani - Uzuc - Gara de Sud (traseul verde)
    sau
  • Traseul 2: Gara de Vest - Eroilor - Plăieșilor - Sala Sporturilor - Ana Ipătescu - Bobâlna - Gara de Sud (traseul albastru)


avatar
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3147
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 21
Localizare : Ploiești
http://www.transploiesti.ro

Scurtarea Traseului 1 și înființarea Traseului 3

la data de Decembrie 23rd 2015, 8:00 pm
Traseul 1, deja foarte lung și incredibil de aglomerat, poate fi scurtat la traseul 1B ( Hale Coreco - Metro ), astfel s-ar reduce din traseele care circulă pe Bd. Independenței și cursele ar fi mai dese la același număr de autobuze. Bun, am scurtat traseul, însă rămâne problema celor care doresc să ajungă la Bariera București / Astra / Comat. Nu o considerăm problemă. Aceștia pot ajunge cu 30-ul până la stația Bariera București ori de la Sud să fie înființat Traseul 3 ( actualul 444 / 444B ) care să aibă timpii celor care lucrează aceste fabrici și să aibă curse în funcție de fluxul de călători.

Traseul 3 ar avea următoarele stații:
- sens spre Rafinăria Astra: Gara de Sud ( în fața Gării ), Rulmenți Grei - Bariera București - Conpet - Rafinorilor - Comat ( opțional ) - Rafinăria Astra;
- sens spre Gara de Sud: Rafinăria Astra - Comat ( opțional ) - Rafinorilor - Conpet - Bariera București - Rulmenți Grei - Gara de Sud ( BIG ).

Urmează o hartă pentru detalierea traseului.
avatar
RobertCodescu
Mesaje : 32
Data de inscriere : 28/04/2016
Varsta : 46
Localizare : Ploieşti
http://www.cartileploiestiului.wordpress.com

Re: Optimizarea Traseelor

la data de Aprilie 30th 2016, 3:17 pm
@Catalin.C a scris:Traseul 1, deja foarte lung și incredibil de aglomerat, poate fi scurtat la traseul 1B ( Hale Coreco - Metro ), astfel s-ar reduce din traseele care circulă pe Bd. Independenței și cursele ar fi mai dese la același număr de autobuze. Bun, am scurtat traseul, însă rămâne problema celor care doresc să ajungă la Bariera București / Astra / Comat. Nu o considerăm problemă. Aceștia pot ajunge cu 30-ul până la stația Bariera București ori de la Sud să fie înființat Traseul 3 ( actualul 444 / 444B ) care să aibă timpii celor care lucrează aceste fabrici și să aibă curse în funcție de fluxul de călători.

Traseul 3 ar avea următoarele stații:
- sens spre Rafinăria Astra: Gara de Sud ( în fața Gării ), Rulmenți Grei - Bariera București - Conpet - Rafinorilor - Comat ( opțional ) - Rafinăria Astra;
- sens spre Gara de Sud: Rafinăria Astra - Comat ( opțional ) - Rafinorilor - Conpet - Bariera București - Rulmenți Grei - Gara de Sud ( BIG ).

Urmează o hartă pentru detalierea traseului.
O idee excelentă, păcat că TCE şi Primăria Ploieşti, se fac că nu citesc doleanţele ploieştenilor, exprimate pe acest forum !!! Razz
Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum