Idei. Planuri. Propuneri

In jos

Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Octombrie 20th 2013, 12:48 pm

Aștept ideile voastre privitoare la schimbarea imaginii TCE. Care sunt propunerile voastre? Smile Acestea vor fi prezentate în fața directorului general TCE.
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  asavu16 la data de Octombrie 24th 2013, 6:30 pm

Ar fi bine daca ar da drumul la VOX si Aer Conditionat,N-ar fi rele niste tonete in plus.Si,daca ar face statiile mai "normale",cum sunt cele din statia "Restaurant Nord" (unde opreste 1).Si daca ar face "muzeul".Totusi,mi se pare o idee buna,adica sa poti sa vezi si tu (ca si turist daca te intereseaza) "Mai,cu ce circula Ploiestiul inainte?".Cred ca asta ar schimba imaginea in "bine". Smile

asavu16

Mesaje : 193
Data de inscriere : 07/09/2012
Varsta : 19

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Cristian P la data de Octombrie 24th 2013, 7:40 pm

Sunt atat de multe de schimbat...
Insa m-as rezuma la strictul necesar si anume la ceea ce are nevoie cel mai mare calatorul de rand.
nu cred ca este necesitate de vreun muzeu, sisteme vox sau alte bazaconii.sunt bune si astea ca de asta s-au montat dar in anul 2013 la un oras asa mare cred ca nu mai gasesti autobuze asa vechi nicaieri.Deci prioritatea e clara:noi autobuze
Acum e din ce in ce mai rau :vad ikarusuri pe traseul 2 din alea lungi cum erau odata,si pe 30 ikarusuri scurte
avatar
Cristian P
Moderator

Mesaje : 810
Data de inscriere : 30/09/2013
Varsta : 29
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  asavu16 la data de Octombrie 24th 2013, 7:46 pm

p1tz1man a scris:Sunt atat de multe de schimbat...
Insa m-as rezuma la strictul necesar si anume la ceea ce are nevoie cel mai mare calatorul de rand.
nu cred ca este necesitate de vreun muzeu, sisteme vox sau alte bazaconii.sunt bune si astea ca de asta s-au montat dar in anul 2013 la un oras asa mare cred ca nu mai gasesti autobuze asa vechi nicaieri.Deci prioritatea e clara:noi autobuze
Acum e din ce in ce mai rau :vad ikarusuri pe traseul 2 din alea lungi cum erau odata,si pe 30 ikarusuri scurte
Bine spus de traseul 2.Nu le inteleg mentalitatea. Pe 30 pun Ikarus-uri mici si pe 2 pun din acelea articulate Mad .Aaa,stai...suntem in Romania. Neutral 
Totusi,pentru Vox si Aer Conditionat tot optez.Mai ales pentru AER CONDITIONAT Very Happy .Este adevarat ca muzeul nu este cea mai mare inventie,insa in titlu scrie "PLANURI".

asavu16

Mesaje : 193
Data de inscriere : 07/09/2012
Varsta : 19

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Cristian P la data de Octombrie 24th 2013, 7:48 pm

poza asta spune tot
Atasamente
x40u.jpg Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.(245 KB) Descarcat de 7 ori
avatar
Cristian P
Moderator

Mesaje : 810
Data de inscriere : 30/09/2013
Varsta : 29
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  TheBoss la data de Octombrie 25th 2013, 8:57 am

In primul rand as zice ca ar trebui sa lucreze la orarul mai multor trasee ce au curse neregulate si total aiurea, de asemenea sa incerce sa rezolve cumva problema respectarii orarelor, se intampla sa stai la ore de varf si 10-15 minute sa astepti traseul 30 si sa vina 2-3 autobuze odata...de asemenea pe 1 se intampla uneori dupa-amiaza sa astepti si peste 20 minute autobuzul desi graficele prevad maxim 12-13 minute...Ar trebui lucrat la rearanjarea autobuzelor pe trasee adica pe traseul 40 circula mai nou si in weekend yoy isuzu desi autobuzele pleaca pline de la Coreco si ajung pline la Afi ,iar pe traseele 401 si 402 merg Bmc-uri cu cativa calatori ( mai ales pe 401) .Cat despre Ikarusuri pe trasee macar de erau numai pe 30 si 2, la orele de varf de dimineata pe tr. 1 circula de multe ori in mare parte de ikarusuri scurte mai greu sa vezi M, tr. 5 la fel dimineata e plin de ikarusuri articulate, de cele spre Uztel ce sa mai zici... iar traseele "fantoma" sunt deservite de Man si Bmc desi autobuzele merg goale...

TheBoss

Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 21
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Fa un plan

Mesaj  deiutu la data de Noiembrie 28th 2013, 3:10 pm

@Catalin.C a scris:Aștept ideile voastre privitoare la schimbarea imaginii TCE. Care sunt propunerile voastre? Smile Acestea vor fi prezentate în fața directorului general TCE.
Ca sa arati ca o persoana care se vrea seriaosa si doreste sa para profesionista trebuie sa apari cu un plan in fata domnului director. Ce inseamna asta? Pai:

- cauti idei
- te uiti in ce fel se pot implementa la nivelul municipiului Ploiesti (un mic studiu de fezabilitate)
- scrii un proiect formal, un fel de raport in care prezinti situatia actuala, ce necesita inspre a se imbunatati, pasi care trebuie urmati, ce si cum trebuie abordat, etc
- incerci sa comunici cu cei din conducerea de acolo si sa le auzi si lor parerea
- prezinti proiectul, il inmanezi domnului director si board-ului apoi le pregatesti o prezentare si incerci sa fi cat mai persuasiv aducand argumente

asta e un mic sfat de la mine....in a arata cat mai profesional si mai credibil in fata incompetentilor de la RATP (no offence domnule director, asta e adevarul)

Acuma....in incercarea asta a ta de a face ceva de folos o sa te lovesti de niste pereti...si cei mai intalniti pereti de care o sa te lovesti vor fi incompetenta, dezinteresul si lipsa banilor. TU, TREBUIE sa ii dobori singur pe primii 2....celalalt va cadea singur daca reusesti cu primii. Pentru ca tu stii bine...ORICE ESTE POSIBIL DACA SE VREA, iar in a te organiza nu ai nevoie de prea multi bani. Dupa ce te-ai organizat si te-ai eficientizat banii nu se vor mai cheltui pe nimicuri si degeaba. in schimb vor fi cheltuiti cu folos si strategic. Uitandu-ma la tine ...iti spun sigur ca nimeni nu o sa iti ofere datele financiare ale RATP...iar daca o sa faci rost de ele mi-e greu sa cred ca o sa te descurci cu "descifarea" lor.

Anyway, orice fel de ajutor ai legat de orice subiect, nu ezita sa ma contactezi. Daca pot si stiu cum sa te ajut o voi face cu mare placere...daca nu....nu ramane decat sa bati la alta usa.

Cel mai bun lucru ce poti sa il faci tu acuma este sa incerci sa implici autoritatea locala si RATP in cautarea de idei....asta e cel mai dificil lucru ce poti sa il faci. O sa iti iei o gramada de suturi in cur si o sa ai o multime de dezamagiri..dar nu te lasa. Eu zic ca e un inceput prin a incepe a implica comunitatea locala cat maai mult. Aici te poti gandi la ceva petitii sau poti organiza ceva eveniment (cina, prezentarea proiectului tau, etc) unde sa inviti comunitatea si autoritatile locale. E tintit sus dar e de bine.

Fa un proiect bun si o as fii bagat in seama! Daca nu de RATP, de comunitate cu siguranta.

Avand 16 ani este si mai greu sa te ia cineva in serios (ai vazut tu bine asta), nu te lasa demoralizat, cine stie...poate intr-o zi tu o sa fi domnul director RATP Smile

Keep it up my friend!!!

deiutu

Mesaje : 1
Data de inscriere : 28/11/2013

Sus In jos

Transport Public Inteligent în Ploiești

Mesaj  Catalin.C la data de Decembrie 12th 2013, 8:52 pm

Cum spuneam și în articol, majoritatea ideilor nu îmi aparțin. Pot spune că sunt un bun observator. Aceste metode au fost aplicate în mai multe orașe, atât din România ( București, Alba-Iulia, Cluj, Iași, Timișoara ), cât și din Europa ( capitale / marile orașe ), așa că m-am gândit că ar trebui să le implementăm și noi. Astfel, prin idei simple poți determina ploieștenii și nu numai să folosească transportul public în detrimentul mașinii personale.
În acest sens, am adus în discuție următoarele propuneri:

1) Implementarea unui nou sistem de ticketing, prin 2 căi:
a) SMS: prin trimiterea cu unui mesaj cu  litera / cifra  „a” / „1”  pentru plata unei călătorii ( în cazul în care te grăbești sau este închisă toneta / nu există ) și cu litera / cifra „b” / „2” pentru plata călătoriei pentru abonamentul de o zi;
b) Automate de vânzare a cardurilor: acestea vor permite atât achiziționarea cardurilor cât și încărcarea acestora. Personalul de la tonete va fi și el „ instruit ” cu privire la noul sistem, astfel că va putea vinde și încărca aceste carduri și să ofere informații. În perspectiva mea, cardurile ar fi de 2 tipuri:
• Card „ ACTIV ” –va putea fi încărcat cu un credit minim de 4 lei ( dacă se va mări prețul de la 1,6 la 2 lei ) și cu un maxim de 50 lei.
• Card „ STANDARD ”
-> Card „ ABONAMENT PENTRU O ZI ” – va putea fi folosit pe durata zilei respective, fiind activat la momentul achiziționării;
-> Card „ ABONAMENT ELEV / STUDENT ” – va putea fi încărcat pe lună fiind pe toate traseele sau pe traseele de care elevul / studentul are nevoie; pentru a putea fi înregistrați corect, sistemul va fi de așa natură încât să poată verifica, mai bine spus citi pe ce trasee au fost utilizate cardurile;
-> Card „ ABONAMENT ” – va putea fi încărcat pe o săptămână sau pe lună, fiind pe un traseu, două sau pe toate traseele, în funcție de necesitatea călătorului;
-> Card „ PENSIONAR ” – nu necesită încărcare ci doar validare, astfel încât să se poată face o verificare cât mai riguroasă a călătoriilor.
Astfel, Societatea nu ar mai fi nevoită să colaboreze cu alte chioșcuri pentru comercializarea biletelor, profitul venind integral, acest lucru fiind realizabil doar dacă TCE ar cumpăra întreg sistemul. În caz contrar, Societatea ar colabora cu firma care a câștigat licitația. Aici se pot realiza diferite parteneriate cu bănci, respectiv cu operatorii de telefonie. De asemenea, reîncărcarea cardurilor va putea fi posibilă și online.

2) Colantarea totală a vehiculelor ( din acest motiv, TCE pierde atât firmele interesate cât și prețul mai mare acordat colantării totale; de asemenea, lipirea reclamelor în interiorul vehiculelor este o metoda și mai bună, bineînțeles prin realizarea unor panouri astfel încât să nu existe deteriorări după decolantare );

3) Implementarea unor trasee eficiente este o altă modalitate de a reduce costurile și timpul  alocat curselor.

4) Modernizarea parcului de vehicule ar aduce în primul rând diminuarea costurilor pentru întreținere și al combustibilului / energiei electrice, iar în al doilea rând, un plus de confort prin sistemul de AC, de climatizare, având un impact redus asupra mediului, LF ( low floor ) sau parțial LF pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități / a carucioarelor, camere video ( pentru supravegherea ușilor și a siguranței călătorilor, sistem de anunțare al stațiilor etc.

5) Realizarea unei hărți digitale este o alta metodă de a atrage cetățenii ( prin estimarea timpului parcurs de fiecare traseu + legături ). Tot aici, putem implementa un sistem de informare prin tabele electronice ( o parte din acest sistem fiind realizat deja, însă nu în întregul oraș ). Per total, vorbim de o modernizare a stațiilor, cu panouri de informare clare, eficiente.

Alte idei ar fi:
- construirea unui „ Muzeu al vehiculelor RATP - TCE ”;
- realizarea „ Zilelor RATP - TCE ” ( un eveniment ce durează ~3 zile, în care să se poată face vizite în autobază și depouri, un fel de „ Porți deschise ”;
- punerea în circulație a tramvaiului #5000 pentru zile festive; astfel, am putea atrage fonduri de la parteneri ( vezi Timișoara );
- punerea în circulație a tramvaiului #051; putem realiza o strângere de fonduri, cu atragerea unor investitori, dacă tot „ e atât de greu în toți acești ani ”;
- modernizarea autobazei și a depourilor;
- realizarea unui atelier denumit „ Prietenii TCE - TransPloiești ” unde vom putea realiza diferite evenimente;
- realizarea unei reviste cu apariție lunară - o altă modalitate de profit și de a atrage investitori.
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Adrian.B la data de Decembrie 13th 2013, 12:09 am

Am cateva ideei care pot ajuta imaginea societatii Very Happy

-> inlocuirea tabelelor exterioare cu unele noi cu leduri pentru autobuzele MAN SL 222 (de multe ori le vad cu o foaie A4 in geam).
->  revopsirea si reconditionarea in interior a autobuzelor Ikarus 260 (ca de ex. 2282, 2288, 2289 - care chiar arata a autobuze).
-> pornirea sistemului VOX in troleibuze, si in toate autobuzele BMC.
-> inlocuirea elementelor de retea pentru troleibuze: macaz (cu unul actionat prin butoanele de la postul de conducere) , separatori, incrucisari.. pentru ca trebuie trecut prin ele cu viteza de 5 Km/h (astfel troleibuzele ar fi la fel de rapide ca autobuzele)
-> autobuzele din traseele 2 si 30 sa fie inlocuite cu troleibuze si prelungite traseele 2, 44 si 202 pana la Hipodrom. Asta insemnand sa se mareasca parcul de troleibuze. (si nu ar mai fi nevoie de autobuze noi).
-> infiintarea unui traseu de troleibuz intre Pod Inalt si Malu Rosu (reteaua este existenta) unde ar fi bune cele doua troleibuze 'scurte'.
-> adaptarea celor 10 troleibuze FBW cu generatoare de curent pentru a nu ramane in pana si pentru a putea circula deviat
-> pe langa modernizarea celor 2 trasee 101 si 102, ar fi buna reactivarea traseului 104 in traseu de tramvai unde sa circule tramvaiele KT4DM si pentru 101 si 102 sa fie aduse vagoane noi.
-> toate autobuzele Ikarus sa fie reabilitate pentru cursele speciale de exterior. (intre orele 2 si 6, 70% din autobuzele MAN sunt in curse speciale, iar prin oras, pe traseele de baza sunt Ikarus si UDM).
-> traseul 40 sa fie deservit doar de BMC. Iar ISUZU sa deserveasca traseele cu calatori redusi deservite de BMC (ex. 4) si traseele de cursa speciala catre COMAT.    
-> nu ar fi rele cateva autobuze MAN pe 35 si 35B
-> pe traseul 5 sa fie doar Ikarus 280
-> pauzele sa fie mai scurte, pentru ca asteptarea mij. de transport sa fie cat mai rapida
-> refacerea tuturor placutelor de informare aflate in fiecare statie.
-> la toate terminalele sa fie cineva care sa se ocupe de curatenie si aerisire
-> sa ramana acelasi sistem de plata a calatoriei (prin bilete), iar calatorii care nu gasesc bilete sa poata achizitona de la fiecare sofer/vatman.
-> sa fie cate o echipa de controlori la fiecare traseu cu calatori multi (1,2,5,7,22,30,35,35b,39,40,44,101,102,202..etc..), astfel societeatea va fi in crestere
-> pensionarii si copiii sub 14 ani sa dispuna in continuare de transport gratuit

Ar fi buna renumerotarea traseelor de troleibuze Very Happy

201 - POD INALT / MALU ROSU
202 - POD INALT / GARA SUD / HIPODROM
203 - MALU ROSU/ GARA SUD / HIPODROM
204 - GARA VEST/ GARA SUD/ HIPODROM
205 - CINA / GARA SUD / HIPODROM

(stiu ca nu se multe din ele nu se vor lua in calcul, dar ar ajuta societatii Very Happy)

Adrian.B
Vizitator


Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Decembrie 13th 2013, 8:23 pm



Ce părere aveți? Very Happy
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Decembrie 30th 2013, 1:34 pm

De astăzi, puteți folosi butoanele ce comandă deschiderea ușilor la tramvaiul #100. Acesta prezintă afișe în legătură cu „ noutățile ” din tramvai. Pe viitor, acesta va primi alte afișe, precum anunțuri obișnuite și chiar o schemă pentru cele două trasee, 101 și 102. 

Dacă va „ prinde ”, vom realiza pentru fiecare tramvai, în parte, apoi vom trece la trolee. Smile 

Sper să vă placă ideea! Smile
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Ianuarie 8th 2014, 7:22 pm

Credeți că este este o idee bună? Smile

Controlori romi pentru pasagerii romi din Baia Mare
8 ianuarie 2014, 07:28 

Conducerea societăţii de transport public din Baia Mare a decis să angajeze şase tineri de etnie romă care ar putea comunica mai bine cu călătorii romi, ca urmare a mai multor probleme legate de lipsa biletelor şi de comportamentul inadecvat.

Tot mai mulţi călători au semnalat în ultima perioadă diverse neînţelegeri cu persoanele de etnie romă în Baia Mare, motiv pentru care, spun reprezentanţii societăţii de transport în comun, s-a luat decizia angajării unor controlori „dedicaţi“. Este vorba despre şase tineri de etnie romă care au sarcina să-i facă pe călători să înţeleagă rostul unui bilet, dar şi să-i oprească la urcare în cazul în care aceştia nu deţin un bilet sau abonament de transport. „Am avut numeroase plângeri. De asemenea, oamenii noştri spuneau că nu se pot descurca. Ba nu-i puteau legitima, ba erau înjuraţi, ba erau loviţi. Atunci ne-am gândit cum să rezolvăm şi această problemă, aşa că am angajat şase persoane de etnie romă, care circulă pe rutele cu probleme din Baia Mare“, a explicat Ion Pop, directorul societăţii de transport în comun Urbis SA.  Au fost alese persoane care până în prezent nu au avut probleme cu legea. Mai mult, aceştia trebuie să dea dovadă de respect faţă de toţi călătorii şi vor legitima fiecare persoană, indiferent de etnie. „Am încercat să angajăm persoane care au respectul diferitelor grupuri şi aceştia, prin exemplul lor personal şi alături de noi, să îi înveţe cum să se comporte civilizat într-un mijloc de transport şi să-i facă să conştientizeze asupra faptului că orice serviciu trebuie plătit. Şi ei au obligaţii, nu numai drepturi. Cum celălalt cetăţean are obligaţii şi le respectă, şi ei trebuie să le respecte. Încercăm şi deocamdată pare că o să dea roade“, a spus Suhart Eva, şefa corpului de control a societăţii Urbis.  „Le explicăm cu frumosul, fără scandal“ În momentul de faţă, şase controlori de etnie romă au fost angajaţi, urmând să se mai apeleze la ajutorul altor cinci persoane. „Noi trebuie să avem o comunicare cu romii noştri. Trebuie să le explicăm că trebuie să-şi ia bilet şi să nu mai facă ce-o făcut. Pentru că din cauza unor romi de-ai noştri avem o ruşine mare asupra noastră. Intrând în autobuze, se legau de oameni, nu-şi luau bilete, alţii suflau în pungă şi miroseau urât. Noi încercăm să le explicăm cu frumosul, fără scandal, fără probleme, şi deja încep să înţeleagă foarte mulţi“, spune Alin Ghiulai, unul dintre controlori.  Traseul controlorilor Cei şase controlori actioneaza pe zonele cu probleme, respectiv pe linia de troleibuz care parcurge cel mai lung traseu de la UMM până la zona Gării, acesta fiind şi mijlocul de transport care are cel mai mare trafic de călători. O altă rută importantă este cartierul Vasile Alecsandri-Gara Spital.



Sursa: http://adevarul.ro/locale/baia-mare/video-controlori-romi-pasagerii-romi-baia-mare-1_52cce118c7b855ff564bc885/index.html
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  asavu16 la data de Ianuarie 11th 2014, 5:22 pm

@Catalin.C a scris:De astăzi, puteți folosi butoanele ce comandă deschiderea ușilor la tramvaiul #100. Acesta prezintă afișe în legătură cu „ noutățile ” din tramvai. Pe viitor, acesta va primi alte afișe, precum anunțuri obișnuite și chiar o schemă pentru cele două trasee, 101 și 102. 

Dacă va „ prinde ”, vom realiza pentru fiecare tramvai, în parte, apoi vom trece la trolee. Smile 

Sper să vă placă ideea! Smile

Tot vatmanul deschidea usile Laughing

asavu16

Mesaje : 193
Data de inscriere : 07/09/2012
Varsta : 19

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Ianuarie 12th 2014, 10:29 am

Vatmanul lasă butoanele activate. Având în vedere că este singurul tramvai care are butoanele activate, călătorii neavând alte informații în legătură cu celelalte vagoane, nefiind afișe precum în #100 și fiind „ învățați ” să le deschidă ușa vatmanul, este normal să se întâmple asta. Pe viitor, îmi propun ca toate tramvaiele să aibă aceste afișe, asta dacă vor fi butoanele funționale, pentru că sunt câteva D-uri care au 1 buton / două scoase. Când vei găsi tu o altă soluție, un nou concept, fonduri și toate cele din care să realizezi astfel de proiecte, atunci mai vorbim. Am vrut să arăt că „ se poate ”. Ăsta e un simplu „ prototip ”, nici măcar nu vor mai arăta așa afișele. Că tot am adus în discuție afișele, iată câteva poze:













avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  asavu16 la data de Februarie 24th 2014, 7:47 pm

SONDAJ: CE VOR PLOIEŞTENII DE LA PRIMĂRIE?

Avem aici un mic sondaj de opinie despre ce vor ploieștenii de la primar. "Modernizarea transportului public 55 voturi (6.28%)". Bun, deci de aici => NIMENI nu vrea autobuze/tramvaie/troleibuze noi. Ceea ce mă enervează, este că eu aud chiar și adulți (sărim peste bătrâni) prin stații exprimandu-și nemulțumirea față de aceste vehicule. Pun pariu că macar 80% care au facebook au "votat" pentru drumurii și cîini maidanezi. Eu nu prea pot să înțeleg: Dacă tot sunt nemulțumiți, atunci de ce nu au votat pentru transporul public? De ce au votat pentru câini maidanezi si drumuri? De-abea aștept să le facă drumurile și să mergă cu Ikarus-urile sau cu tramvaiele (dacă, DACĂ, primarul va asculta)  Twisted Evil 

asavu16

Mesaje : 193
Data de inscriere : 07/09/2012
Varsta : 19

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Iulie 31st 2014, 12:48 pm

Este o aplicație destul de interesantă Very Happy

După mine, plusurile acestei aplicații sunt:

- circulația călătorilor frauduloși ar fi redusă;

- timpii de așteptare în stație ar fi reduși deoarece vehiculele nu ar mai trebui să staționeze atât de mult;

- vehicule „ aerisite ”;

Minusuri:

- nimic până acum  Arrow Question 
__________________________________________________________________________________________________________________________

EXCLUSIV O echipă de tineri porneşte „războiul” împotriva controlorilor de pe transportul în comun. Dezvoltă aplicația Bocter App
- Cluj -



Controlorii de pe transportul în comun din Cluj-Napoca şi-au găsit „naşul”. O echipă de tineri clujeni dezvoltă aplicaţia BocterApp, prin care orice utilizator de smartphone poate anunţa pe ce autobuz, troleibuz sau tramvai se controlează bilete.

„Boacter” înseamnă, potrivit Dicţionarului Explicativ al Limbii Române, funcţionar, angajat al primăriei, cel care colectează impozitele, paznic de noapte sau poliţist. La Cluj, termenul, folosit uneori şi ca „bocter”, este sinonim cu angajaţii Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (noua denumire a Regiei Autonome de Transport Călători, RATUC – n.red.) care controlează biletele călătorilor.

Cum a apărut ideea unei aplicaţii

Aplicaţia BocterApp e dezvoltată de o întreagă echipă de tineri, însă doi dintre ei, Raul şi Iancu, au stat de vorbă cu Vocea Transilvaniei despre cum a apărut ideea acestei „platforme”.
Cei doi s-au „cunoscut” în mediul virtual, pe un grup de pe reţeaua de socializare Facebook cu un scop asemănător. Acolo, Raul a scris că ar vrea să dezvolte o astfel de aplicaţie, iar Iancu a intrat imediat pe fir.

   „Am avut ideea de-odată, separat. Am văzut că a scris Raul pe Facebook, pe un grup, că vrea să facă o aplicaţie de genul acesta pentru iOS. Eu mă gândeam să o fac pe Android, şi aşa ne-am cunoscut, nu ne ştiam înainte”, spune Iancu.

   „Ştiam de exsitenţa grupului, ştiam de ce se întâmplă acolo şi că poţi evita nişte amenzi. E foarte greu să intri pe Facebook, să cauţi grupul. Aşa m-am gândit că ar fi mai bună o aplicaţie”, spune Raul.

   „Cu o aplicaţie rapidă poţi să anunţi imediat”, îl completează Iancu.

Cum funcţionează aplicaţia

Ideea aplicaţiei BocterApp e simplă: orice utilizator de smartphone care are aplicaţia instalată poate să-i avertizeze pe ceilalţi călători care au descărcat aplicaţia de existenţa „bocterilor” pe o linie sau alta.

   „În principiu, dacă vezi un controlor, intri în aplicaţie, avertizezi şi lumea de pe o anumită rază va primi notificări. E un fel de check-in. Totul trebuie să fie acum one click”, explică Iancu.

Un scop mai “nobil”

Tinerii care lucrează la aplicaţia „BocterApp” spun că nu îşi doresc să falimenteze CTP-ul, dimpotrivă! Vor să pună umărul şi să schimbe un sistem pe care îl consideră greşit.

   „Vrem să se respecte regulile, dar şi să se schimbe unele din ele. De exemplu, călătorii se plâng că sunt îmbrânciţi de controlori. Bine, sunt sigur că e şi invers, copii care îi înjură. În viziunea mea, controlorii, pentru că ştiu că nu au dreptul să îţi facă nimic, recurg la intimidare. Ca să reducem astfel de cazuri lucrăm la această aplicaţie”, spune Iancu.

   „Ei au dreptul să îţi ceară să te legitimezi, nu să te oblige. Eu unul am fost obligat. M-au ţinut de ghiozdan până le-am dat buletinul”, povesteşte Raul.

   „Dacă ar fi un protocol, o uniformă, să ştie călătorii că ei au dreptul să te legitimeze… Mi se pare normal ca atunci când eşti prins fără bilet să fii legitimat şi dat jos din staţie. Dar nu e normal ca ei să stea ascunşi după chioşcurile de bilete”, completează Iancu.

De altfel, tinerii susţin că, în măsura în care aplicaţia va fi folosită, schimbare va veni inevitabil.

   „Cu cât ar folosi mai multă lume aplicaţia n-ar mai avea de unde să dea amenzi. Cred că, dacă va fi folosită aplicaţia, 80% dintre amenzi nu ar mai exista. S-ar schimba ceva, sigur”, crede Iancu.

BocterApp, o premieră pentru România

Tinerii spun că aplicaţii de acest gen nu există, cel puţin nu pentru transportul în comun. Şoferii au la dispoziţie aplicaţii pe iOS şi Android, aplicaţii pe care pot anunţa radarele de pe diferite drumuri. De altfel, tinerii spun că aceste aplicaţii sunt sursa de inspiraţie.

Costuri mici, repercursiuni zero, feedback pozitiv

Timpul petrecut la dezvoltarea aplicaţiei BocterApp e cea mai importantă resursă a tinerilor. Financiar, dezvoltarea unei astfel de aplicaţii nu e un efort prea mare. Costurile financiare sunt de aproximativ 120 de dolari, pentru publicarea pe pieţele Apple şi Android.

   „O facem pentru toată lumea”, spun ei.

Tinerii spun că s-au interesat şi ideea lor nu poate fi interpretată ca ceva ilegal.

   „Dacă suni pe cineva să-i spui că este controlor pe autobuz păţeşte ceva compania de telefonie?”, e explicaţia celor doi.

Practic, spun tinerii, utilizatorii vor putea să scrie în aplicaţie şi cât de aglomerat e autobuzul sau dacă a avut loc un accident.

   „Am văzut o grămadă de reacţii, unii chiar vor să strângă bani pentru aplicaţie. Ne cer să o facem funcţională pe toate smartphone-urile”, spune Iancu.

Nu vor să ceară bani pe ea

Aplicaţia BocterApp va putea fi descărcată gratuit, însă doar pentru o perioadă de timp de aproximativ şase luni.

   „Dacă aplicaţia schimbă ceva, dacă se schimbă regulile şi se îmbunătăţesc condiţiile de pe transportul în comun, o vom scoate de pe piaţă. Oricum va fi gratis, nu avem nicio intenţie de monetizare. Nu suntem anti-sistem, suntem o comunitate care vrem servicii mai bune. Aplicaţie e un semn de alarmă”, explică Raul.

Tinerii se plâng că sistemul de SMS prin care călătorii îşi pot cumpăra bilete nu funcţionează, iar controlorii sunt, de obicei, agresivi şi încearcă să-i intimideze pe cei care nu au bilet.

   „Nu suntem împotriva plăţii biletului. Pe autobuzele noi sunt condiţii bune, dar sunt în continuare autobuze vechi de peste 30 de ani. Iarna e o mizerie groaznică, vara şoferii nu vor să dea drumul la aerul condiţionat”, spun cei doi.

În final, cei doi tineri punctează foarte clar ideea lor: nu îşi doresc să faciliteze călătoriile frauduloase, ci să schimbe un sistem învechit, în care intimidarea şi şmecheria fac legea.

Lansarea va avea loc în octombrie, atunci când Clujul va fi invadat de studenţi, aceştia fiind targetul echipei care dezvoltă BocterApp.

Reacţia directorului CTP Cluj-Napoca

Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, a declarat pentru Vocea Transilvaniei că îi aşteaptă pe dezvoltatorii “BocterApp” să “se arate la faţă”.

   „Le doresc succes, să-i plătească pentru cine lucrează”, a spus Neag.

Directorul CTP a ţinut să precizeze că, în opinia sa, cei nemulţumiţi ar trebui să se adreseze direct companiei.

   „Să vină cu idei la noi, cu un proiect. Dacă au idei bune vă asigur că le aplicăm, indiferent dacă vin de la tineri sau alte persoane”, a mai spus Liviu Neag.

Până la momentul lansării, cei care vor să urmărească evoluţia aplicaţiei “BocterApp” o pot face pe pagina de Facebook creată de cei doi tineri.

Sursa: Vocea Transilvaniei
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Scurtarea traseului 1

Mesaj  Catalin.C la data de August 15th 2014, 6:26 pm

Eu cred că ar trebui scurtat traseul 1, deja foarte lung și incredibil de aglomerat, la traseul 1B ( Hale Coreco - Metro ), astfel s-ar reduce din traseele care circulă pe Bd. Independenței. Însă rămâne problema celor care doresc să ajungă la Bariera București / Astra / Comat. Aceștia pot ajunge cu 30-ul până la stația Bariera București ori de la Sud să fie înființat Traseul 3 ( fostul 444 / 444B ) care să aibă timpii celor care lucrează aceste fabrici și să aibă curse în funcție de fluxul de călători. Acesta ar avea următoarele stații:
- sens spre Rafinăria Astra: Gara de Sud ( în fața Gării ), Rulmenți Grei - Bariera București - Conpet - Rafinorilor - Comat ( opțional ) - Rafinăria Astra
- sens spre Gara de Sud: Rafinăria Astra - Comat ( opțional ) - Rafinorilor - Conpet - Bariera București - Rulmenți Grei - Gara de Sud ( BIG )


( sursa foto: stfp.net )
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  TheBoss la data de August 15th 2014, 11:01 pm

Ar fi mult mai bine sa scurteze traseul 1, chiar si traseul 101 lasand poate cateva curse dimineata ( cu MAN si/sau IKarus 260 sa nu mai incurce asa mult circulatia) pana la Gara de Sud ca sunt multi care folosesc 101 sa ajunga la Gara de SUd.Dar in niciun caz nu trebuia scurtat trasel 2 care face legatura intre cele mai importante gari ale orasului si multi calatori il folosesc in acest scop.Cat despre traseul 1 este destul de liber dimineata , dar incepand de la pranz si dupa-amiaza devine aglomerat datorita graficelor mari de 13-15 minute unele curse si mai rare,asa ca mai bine l-ar scurta si ar micsora astfel si intervalele fara sa mai adauge autobuze.Inainte sa apara Mall-ul de la Carrefour ( si teoretic erau mai putini calatori)  erau graficele la 8-10 minute si nu se facea aglomeratie nici in BMC fata de cum e acum in MAN si IKarus .

P.S desi cei de la T.C.E zic ca articulatele incurca mai rau circulatia erau mai bune Ikarus-urile articulate daca le lasau  pe traseul 30 decat scurtele cu care le-au inlocuit  si sunt mai aglomerate..
SI ar mai fi bine sa se ingrijeasca si de aglomeratia din alte trasee...pe traseul 40 de ani de zile lasa Isuzu supraaglomerate pe cand BMC-urile le lasa pe trasee necirculate...si nici pana acum nu au schimbat nimic..

TheBoss

Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 21
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de August 15th 2014, 11:06 pm

Deci nu sunt singurul care crede că scurtarea traseelor 1 și 101 este una dintre cele mai bune idei. Smile

Cât despre traseul 40, majoritatea ar merita căruțe la cum se comportă ( și nu e singurul traseu ). Nici dacă am rămâne doar cu BMC-uri nu le-aș lăsa. La câte povești am auzit de la controlori despre traseul ăsta... Laughing
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  TheBoss la data de August 15th 2014, 11:15 pm

Nu am prea circulat cu 40 prea mult dar am vazut ca de la Coreco se umple  Laughing Dar si pe 401,402 circula la interval de 20 minute BMC-uri cu cativa calatori ...

TheBoss

Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 21
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de August 15th 2014, 11:24 pm

Pentru că sunt foarte bine gândite traseele, de-aia se circulă cu 4-5 călători. Laughing
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

propuneri

Mesaj  JFK la data de August 20th 2014, 3:56 pm

In primul rand trebuie regandite  si reconfigurate traseele. Un lucru e sa modifici pe aici pe colo trasee de pe vremea cand cerintele economice  industriale si sociale ale orasului erau altele (anii 80-90 ) si cu totul altceva acum. Axa Nord-Sud a orasului cu trecere prin centru plus colaterale eficiente  si legaturi cu liniile pre-orasenesti ar trebui sa contituie scheletul pe care sa se cladeasca noile trasee. Aici Primaria trebuie sa colaboreze foarte  clar si eficient cu TCE (sau cine o mai veni) pentru ca Primaria stie clar ce proiecte aproba  in ce zone, cum se vor modifica acestea, etc. Exemplu, daca mai aproba sa zicem un nou mall (desi nu-i vad  utilitatea) in Mihai Bravu ,atunci sigur e  nevoie  de o suplimentare a traseelor. Si atunci are sens sa introduci transport electrificat  in zona (troleibuze). E un simplu exemplu. Nu mai sunt platformele industriale de odinioara. Apoi TCE sigur ar trebui sa stie ce  linii (trasee) sunt cele mai solicitate, in ce interval din zi, saptamana, luna, etc. Si atunci pe baza acestor doua componente, maxim 2 (doi) oameni care stiu notiuni de baza  in folosirea unui calculator personal pot "face" minuni in ce priveste "reforma" traseelor.

Apoi...cum bine se spunea de catre un interlocutor aici (interlocutor pe forum stiu ca suna ciudat  insa vreau sa cred ca e o piata a ideilor aici) ai de trecut de  indiferenta si "aparenta" lipsa a resurselor. Spun aparenta, pentru ca daca ar fi un baiat cu adevarat "destept" (nu ca aia din energie, etc) ar intocmi un plan clar pe 4-5 ani ( NU, NU cincinale, ci planuri cum fac marile corporatii in care iau in calcul tot felul de lucruri si in care-si stabilesc tintele, obiectivele si strategia de  atingere a lor ) in care sa se spuna clar, ca TCE sa iasa pe profit...e FOARTE posibil. Asta in cazul in care NU (NU!!!) mai sunt alte buzunare  negre de umplut cu bani albi din fondurile ploiestenilor. Si asa s-ar termina sirul de licitatii aiurea. Sa vina sa zica ziua 0....azi hotaram ce facem, cum, cand si pana unde. Ziua 1 stabilim ce avem acum si apoi de ce avem nevoie. Ziua 2 stabilim cu cine facem asta. Si ai transforma o societate  semi-moarta intr-un atlet care alearga la Olimpiada  in urmatorii 5 ani. Cum? Pai vezi unde se pierd bani, opresti tot ce consuma inutil etc.

Da, e  o idee foarte buna sa angajezi controlori rromi pentru calatori rromi. Si ai indeplini si norme europene si cerinte ale pietei muncii, etc. Asta bineinteles dupa ce dai afara toti controlorii de pana acum si angajezi prin concurs oameni care  STIU sa vorbeasca si sa se  poarte. Nu trebuie sa fie doctoranzi. Trebuie sa fi absolvit 8 clase. Atat macar. Ii angajezi si le ceri sa se comporte ca domni si doamne (domnisoare) impunand calatorului nu doar respect ci si siguranta si certitudinea ca  MERITA sa dea 2 lei pe bilet.

Transportul electric ar fi ideal pentru Ploiesti. Asa ca...daca tot se reabiliteaza calea de rulare a tramvaiului de ce sa nu se  procedeze  ca in Franta? In Bordeaux au renuntat la alimentarea prin pantograf si se alimenteaza tramvaiele de la nivelul solului. Simplu si util. Si nu cred ca e  mai ieftin sa cumperi stalpi, cablaje de jda km si ciment, etc pentru montat stalpi, decat sa alimentezi simplu de la nivelul solului. si mai trebuie sa invatam ceva. Suntem prea saraci sa ne permitem lucruri proaste. Asta se aplica la orice achizitii: Tramvaie, troleibuze,autobuze, metrou, etc. Stiu, Tatrele mai pot functiona 100 ani de acum incolo daca sunt reconditionate  si calea de rulare e  bine  pusa (refacuta). De acord, insa daca tot luam 20 de tramvaie, sa luam ceva nou, cu service si garantie ok. Nu toate sh-urile aduse de tot felul de "binevoitori" doritori sa se alimenteze de la stat cu niste sume frumusele. Aruncati o privire pe wikipedia , sa vedeti ce orase isi "permit" sa aiba asemenea tramvaie -Alstom Citadis (despre asemenea tramvaie e vorba) . Da, da, ati vazut bine, orase din Africa (Algeria, Maroc) au asemenea tramvaie. Aham, deci se  poate?

Clar e  o idee extrem de  buna cea cu cardurile. Toate variantele de card expuse pe site sunt foarte bune (activ, student, 1 zi, etc, mai ales cele pentru pensionari, putand in acest fel sa stii cati astfel de calatori ai - au calatoria gratis pensionarii).

Orar al traseelor. Bun, sa zicem ca acum avem trasee reconfigurate. OK...pai hai nene sa vedem ca se  poate face un orar care sa poate fi respectat. O parte din oras are deja infrastructura  necesara pentru treaba asta. Se poate. Se stie cand traficul e mai aglomerat, unde  si se pot introduce mai multe autobuze, trmavaie, troleibuze, etc si rari atunci cand solicitarile sunt scazute. E logica de clasa a VIII-a maxim.

Soferi/vatmani titulari. Sunt pe schimburi? Numai bine...sunt titulari si RESPONSABILI pentru vehiculul din "subordine". Da, da. Curatenie, ingrijire, respect fata de calatori, etc. Asa sunt convins ca parcul auto/electric ar arata exact ca in Occident. Va dau un exemplu din Romania. O multime de auto-betoniere (masinile alea mari care cara beton la locul de  constructie) au fost luat de  soferi cu credite si folosite pentru a face un ban cinstit. Bravo lor. Stiu cazuri in care n-au grija de neveste respectivii soferi asa cum se ingrijesc de betoniera (spalat, curatat, intretinut). Nu, nu e gluma. Oamenii stiu ca e vorba de  banii lor si au devenit responsabili. Daca se vrea aceeasi atitudine se poate impune si angajatilor TCE. Masina/tramvaiul/troleibuzul e cartea mea de vizita. Sa arate brici, ca la parada, in fiecare zi.

Sa mai zic de  harti ale orasului cu trasee (cum ramasesera in tramvaiele Tatra harta cu Potsdam), VOX, aer conditionat? Nu stiu daca wi-fi ar avea vreo eficienta (nu e necesara o cheltuiala in plus).

La fel ca si Catalin C. (admin) nu sunt decat un bun observator. am vazut ca se poate face treaba buna (si ieftina) si mai ales durabila in alte parti ale Europei (parti la fel de socialiste  ca si noi, cu epoci de aur la fel ca a noastra). sunt convins ca toti utilizatorii acestui forum stiu cum  se circula  in orasele din Polonia, Slovacia, Republica Ceha, Ungaria. Deci se poate!!!

Succes!
avatar
JFK

Mesaje : 5
Data de inscriere : 20/08/2014
Varsta : 32
Localizare : Ploiesti, Fortunei

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de August 20th 2014, 5:26 pm

Salutare! Bine-ai-venit pe forum! Smile

Sunt o sumedenie de idei menite să faciliteze confortul călătorului ( deja amintite în mesajele de mai sus: fișe expuse / hărți, VOX, AC etc. ). Că sunt puse în practică sau nu, este partea a doua. Îmi doresc să se implementeze cât mai multe planuri, însă asta nu depinde atât de mult de noi. Dacă am avea putere financiară am reuși să ducem la capăt ideile noastre ( revista, expunerea informațiilor în stații și vehicule ).

Sunt sigur că sunt destui oameni din TCE care citesc acest forum și sper doar să se gândească la faptul că dacă totul era ok, noi nu mai aveam de ce să înființăm forumul.

Cât despre vehiculele SH, sunt total împotriva lor. NU îmi doresc să luăm gunoaiele altora drept vehicule bune. Avem destule și am văzut cum se comportă.

Cât despre șoferi / vatmani, părerile sunt împărțite. Așa cum ni se amintea încă de mici de carnetul de note, vehiculele ar trebui să reprezinte oglindirea conducătorilor. Sunt foarte mulți care își îngrijesc vehiculele ( pe care îi felicit ), dar sunt și alții care nu acordă aceeași importanță. Și acum îmi aduc aminte de șoferul de pe #5909 care punea esență în sistemul de AC. Smile Deci se poate.
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Ionut98 la data de August 23rd 2014, 2:47 pm

Traseul 1 ar trebui să fie scurtat deoarece când ajunge în partea de Nord a orașului deja este plin. Acesta are exact aceeași rută cu linia 30 de la Bariera București până la Restaurant Nord, deci o zonă foarte mare deja triplată ( pe segmente, ce-i drept ) de 1, 30 și 101 (să nu mai spun de bulevard). Scurtarea traseului 1 la Hale Coreco ar fi mai mult decât bine-venită, iar pentru zona Mimiu ar trebui înființat un traseu de la Sud, astfel încât și cei de acolo să beneficieze de transport public ( că doar suntem în Ploiești și acolo - deși nu prea am vrea Laughing ).
avatar
Ionut98
Moderator

Mesaje : 148
Data de inscriere : 03/08/2012
Varsta : 20
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: Idei. Planuri. Propuneri

Mesaj  Catalin.C la data de Ianuarie 28th 2015, 10:21 pm

Felicitări, RATT! Deși nu este una din necesitățile majore ale regiei, au reușit să aducă în prim-plan acest proiect:

Regia Autonomă de Transport din Timișoara va investi toți banii primiți anul acesta într-un muzeu
Publicat 09:04 26.01.15

Regia Autonomă de Transport din Timișoara a decis să investească toţi banii primiţi anul acesta într-un muzeu. Asta în timp ce infrastructura lasă de dorit. Jumătate din liniile de tramvai sunt vechi de zeci de ani şi nu au fost reabilitate niciodată.

Regia Autonomă de Transport Timișoara are un buget pe 2015 de peste 82 de milioane de lei. Ca investiţii, regia şi-a stabilit o cheltuială de 3,5 milioane de lei.

Cu acești bani se va amenaja depoul unde acum sunt garate tramvaiele, dar și o parcare pentru vizitatori. La Muzeul Transporturilor vor putea fi admirate tramvaiele istorice ale Timișoarei, cum sunt cel tras de cai, tramvaiul restaurant, vagonul platformă din 1900 sau tramvaiul Gemenele construit în 1927.

Și asta în condițiile în care infrastructura pe care circulă acum tramvaiele are 20 sau chiar 30 de ani vechime și nu a fost modernizată niciodată. Şi tramvaiele aflate în circulație sunt vechi, fiind fabricate în Germania în anii 70 și aduse la Timișoara, la mâna a doua.

Sursa (aveți și video): http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Muzeu+al+transportului+tramvaie+vechi
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum