!!! News Alert !!!

Pagina 2 din 2 Înapoi  1, 2

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Ploiesti: Gara de Sud, monument de mizerie si nepasare

Mesaj  Catalin.C la data de Martie 31st 2013, 1:38 pm

Gara de Sud din Ploiesti a devenit, fara doar si poate, unul dintre cele mai evitate locuri din oras. O zona rau famata, urat mirositoare, unde gandacii si sobolanii au pus stapanire pe tot acest spatiu care, odinioara, reprezenta un adevarat monument pentru ploiesteni.
Peretii cojiti si duhoarea te intampina inca de la intrarea in sala de asteptare si se intind pana in ultimul colt al garii. Generatii de mizerie s-au asternut pe intreaga suprafata a peretilor pasajelor ce fac legatura intre peroane, iar igrasia a macinat incet, dar sigur, fiecare centimetru de perete. Si, de parca toate astea n-ar fi fost de ajuns, pe liniile ferate zac vagoane care rezista cu incapatanare ruginii.
Putini stiu insa, ca aceasta cladire a Garii de Sud a avut o semnificativă încărcătură istorică şi culturală, prin evenimentele cărora le-a fost martoră pe parcursul existenţei sale.
In primii ani de domnie ai viitorului Rege Carol I nevoia de modernizare a Romaniei a adus in discutie realizarea de cai ferate. Primul drum de fier unea Bucurestii cu Giurgiu si a fost inaugurat in 1869. Totusi, era nevoie si de linie care faca legatura dintre capitala si Transilvania, iar aceasta cale ferata urma sa treaca si prin Ploiesti. Lucrarile pentru tronsonul Bucuresti - Ploiesti au fost finalizate in 1870, iar segmentul pana la granita de la Predeal (dincolo era teritoriu austro-ungar) in 1879. O data cu construirea noului mijloc de calatorie, s-a ridicat in Ploiesti si prima gara a orasului - Gara de Sud.

Gara de Sud - 1872
Aspectul sau era unul simplist, fiind o constructie cu parter si etaj, decorata simplist, avand o prelungire a sa spre est. Constructia inceput in 1870, iar gara a fost inaugurata pe 13 septembrie 1872. Din timpul acestei cladiri exista expresia ”a o intoarce ca la Ploiesti”. Trenurile care veneau din capitala intrau in gara de sud a Ploiestilor, locomotiva trecea in capatul celalalt al garniturii, iar calatorii aveau senzatia ca se intorc in Bucuresti, dar de fapt trenul parcurgea cele cateva sute de metri de cale ferata de la intrarea in gara si abia apoi o cotea la dreapta spre munti (drumul din stanga era cel spre capitala). Practic, traseul care a dat nastere acestei replici era unul in forma de Y.

Gara de Sud - 1877
Un moment deosebit de important pentru istoria Garii de Sud a fost ziua de 25 mai 1877, cand Tarul Rusiei Alexandru al II-lea a coborat pe peronul statiei din Ploiesti. Pentru cateva saptamani din primavara lui 1877, in timpul Razboiului de Independenta, Ploiestii au fost resedinta familiei imperiale rusesti care urmarea desfasurarea conflictului ruso-turc de la sud de Dunare. Ceremonia de primire a conducatorului de la Sankt Petersburg a fost una fastuoasa: o salva de tun a anuntat coborare Tarului pe peronul Garii de Sud (locul aproximativ de azi ar fi peronul 1). Alexandrul al II-lea a fost intampinat de oficialitatilor locale, de Mare duce Nicolae al Imperiului Tarist si de o garda formata din soldati bulgari. La iesirea din gara se aflau femeie romance in costum national care l-au intampinat pe Tar, care apoi s-a urcat in trasura care il astepta si a plecat, pe actuala strada Democratiei (pe atunci o artera nepavata) spre casa in care avea sa locuiasca (despre acest episod va fi un articol separat).

Primirea Tarului Alexandru al II-lea pe peronul Garii de Sud - gravura de epoca
Ploiestii vor continua sa fie unul din cele mai importante noduri feroviare din Vechiul Regat (statut pe care il vor pastra chiar si in interbelic), deoarece orice tren care pleca din Bucuresti si mergea spre Moldova sau spre Brasov, trecea din prin acest oras. Astfel, a aparut nevoia unei gari impozanta si mai incapatoare, iar intre 1892 - 1894 vechiul imobil i-a lasat locul unei constructii elegante si mult mai mare decat precedenta.
W.H.Lindley in primul plan de sistematizare a Ploiestilor din 1904, propunea un pasaj pe sub Gara de sud, care sa uneasca Bulevardul Independentei cu o viitoare strada ce urma a fi deschisa intre strazile Ghighiului si Regina Maria (actualele strazi Rezervoarelor si Industriei) pana in bariera Bucuresti, unde sa faca legatura cu soseaua Ploiesti-Bucuresti.

Fatada Garii de Sud - 1908

Gara de Sud - vazuta in 1908 dinspre liniile de cale ferata
Cladirea, lucrare a arhitectului N. Mihaescu, avea 2 corpuri principale, fiecare cu cupola si ceas pe fatada dinspre bulevard, unite printr-un corp de inaltime similara, iar prelungirile dinspre est si vest ale partilor principale aveau un singur nivel.

Gara de Sud in a doua sa forma

Gara de sud vazuta din trenul care sosea din Bucuresti...

...si din cel care venea din Moldova
In aripa de vest a garii, aproximativ pe locul unde astazi este farmacia din statie, s-a aflat restaurantul inchiriat de Solomon Katz (mult mai cunoscut sub numele de Constantin Dobrogeanu Gherea), unul dintre teoreticienii socialismului in Romania (fiul sau, Alexandru Dobrogeanu Gherea va fi unul din membrii fondatori ai Partidului Comunist din Romania si va muri executat in URSS, in 1937 in timpul Marii Terori ordonata de Stalin). Se spunea ca Regele Carol I avea numai doua localuri de unde manca prajituri: Capsa si restaurantul lui Gherea din Gara de Sud.

Interiorul restaurantului Garii de Sud

Placa de pe peronul 1 ce aminteste azi de Constantin Dobrogeanu Gherea si activitatea sa la Gara de Sud
Dupa 1918, importanta Garii de Sud va ramane una ridicata in sistemul feroviar din Romania Mare. Numai in 1926, prin aceasta statie au trecut peste 800.000 de calatori, adica de 11 ori populatia orasului la acea vreme! Un declin partial s-a inregistrat dupa 1934, cand s-a construit Gara de Vest, iar traficul spre Valea Prahovei a fost indreptat spre aceasta. In fata Garii de Sud existau statii de taxiuri - automobile sau birje.

Gara de Sud la inceputul anilor 20...

...si la sosirea unui tren in statie (pe gara era vechea ortografie de sfarsit de secol XIX - ”PLOESCI”)
Momentul de final al acestei bijuterii arhitecturale a fost al Doilea Razboi Mondial. Pe 31 mai 1944, intre 9:25 si 11:05 avioanele anglo-americane au bombardat masiv orasul si, in special, calea ferata din Ploiesti, importanta prin prisma transportului petrolului pentru masina de razboi germana.

Vagoane distruse in statia Ploiesti Sud de bombele aliate - 1944 Pagubele inregistrate de cladire in urma bombardamentelor s-au ridicat la peste 200.000.000 lei, suma enorma in epoca. La pranz, cladirea era o ruina - corpul cu cupola din stanga (cum priveam dinspre Bulevard) era complet distrus, iar celalalt era grav afectat de suflul bombelor.

Gara de Sud dupa bombardament

Gara de Sud distrusa de bombele anglo-americane (vazuta de pe peronul 1)
Dupa instaurarea autoritatilor pro-comuniste la Ploiesti, apare ideea mutarii garii (care urma sa fie reconstruita) din axul bulevardului. Desi initial reprezentantii CFR au fost de acord, acestia din urma revin asupra deciziei si sustin pastrarea viitoarei cladirii a Garii de Sud pe vechiul amplasament.

Gara de Sud - recladita in anii comunismului
Lucrarile de reconstructie a Garii de Sud, in cea de-a 3a forma a sa vor incepe abia la finele anilor 50. Prima data s-a construit aripa de est, in 1957, apoi corpul central in 1958, iar partea de vest (cea dinspre autogara) intre 1959-1960. Stilul folosit este cel clasicist sovietic, cu coloane (se afla in interiorul holului din corpul central), aspectul fiind unul auster, sobru, mult diferit eleganta cladirii distrusa la bombardament. Arhitectii acestei noi constructii au fost Titu Elian si N. Georgescu.

Rosu - 1957; Albastru - 1958; Verde - 1959-1960

Gara de Sud in anii comunismului (in fundal se observa fosta Rafinarie Creditul Minier, actuala Rafinarie Astra)
Dupa 2005, gara a trecut printr-un proces de modernizare, cand s-au montat termopane, a fost varuita din nou si s-a pus o gresie noua. Totusi, peroanele 2-7 au fost neglijate, pe motiv ca nu mai sunt bani.

Termopane la Gara de Sud
Ramane intrebare: ce a mai ramas din vechea gara? Surprinzator, mai sunt urme ale vremurilor trecute spatiul statiei de cale ferata din sudul orasului. Intre peronul 3 si 4, la capatul dinspre vest (cel din dreapta) se afla o instalatie ruginita - o pompa de apa. Aceasta a aparut undeva intre 1909 - 1919 si a rezistat pana astazi, partial in aspectul sau original.

Pompa de apa surprinsa in 1925

Pompa de apa - 2011
De asemenea, peroanele 2-7 sunt in linii mari cele originale construite undeva intre 1919 - 1923. Singurele modificari sunt camerele (folosite ca bodegi sau birouri ale personalului garii) realizate prin zidirea spatiului dintre 2 perechi de stalpi.

Peroanele 2-3 (in partea dreapta) la mijlocul perioadei interbelice

Si in prezent (2011)
Intr-adevar, in prezent la Gara de Sud din Ploiesti nu mai suna tunul ca mai 1877, ci se aud numai injuraturile pentru fiecare intarziere de tren. Nu mai exista elegantul restaurant al lui Gherea, ci cateva fast-food-uri. Rafinamentul vechilor calatori de altadata a lasat locul marlaniei si mizeriei de astazi. Totusi, memoria unui loc deosebit pentru istoria orasului ar trebui sa ramana, amintind ca Ploiestii au fost candva o urbe cu adevarat frumoasa.

Surse: art-historia, Alin Tomozei - Romanta unei Gari Apuse, MIonulescu, artefapte.ro precum si ph-online
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Ionut98 la data de Aprilie 3rd 2013, 4:12 pm

Superbe fotografiile Smile
avatar
Ionut98
Moderator

Mesaje : 148
Data de inscriere : 03/08/2012
Varsta : 19
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Ionut98 la data de Aprilie 23rd 2013, 10:04 am

GARA DE SUD, LUATĂ CU ASALT DE MII DE SUPORTERI AI PETROLULUI- VIDEO, GALERIE FOTO

Publicat la: 22 aprilie 2013 de Roxana Tănase

Atmosferă incendiară, astăzi, în jurul orelor 16.00, în Gara de Sud Ploieşti. Mii de suporteri petrolişti au venit la locul de întâlnire pentru a se deplasa, cu trenul, spre Bucureşti.
Echipaţi pentru meciul despre care spuneau că va fi o lecţie la adresa lui Becali, mii de suporteri au luat cu asalt Gara de Sud, din Ploieşti, de unde avea să plece trenul care să-i ducă la Bucureşti. Încălzirea pentru partida Steaua – Petrolul şi-au făcut-o încă de pe peroanele Gării, care au răsunat de cântecul fanilor lupilor. Mai toţi spuneau că noaptea aceasta, Petrolul va da o lecţie, binemeritată lui Becali, finanţatorul Stelei, iar ei, ca suporteri, vor demostra că indiferent unde are loc meciul, vor fi alături de echipa ploieşteană. Iniţial, suporterii Petrolului au anunţat că spre Bucureşti numărul fanilor va fi de 2.000, însă mulţi dintre aceştia au avansat ca cifre 4.000 de oameni. Cât despre mesaje, acestea nu pot fi reproduse, fanii Petrolului acumulând, de-a lungul timpului, o antipatie imensă faţă de Steaua. Fiecare suporter pentru deplasarea la Bucureşti a plătit 30 de lei, bani în care au fost incluse transportul, biletul la meci, dar şi costurile coregrafiei. Fiecare a primit de altfel un tricou pe care era inscripţionată lozinca „Republica Ploieşti”.

Sursa: ObservatorulPH

Foto:

Video :
avatar
Ionut98
Moderator

Mesaje : 148
Data de inscriere : 03/08/2012
Varsta : 19
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Se SCUMPESC biletele de tren. Vezi de când şi cu cât vor creşte preţurile

Mesaj  Catalin.C la data de August 15th 2013, 9:52 pm

13 aug 2013, 19:46 | RTV.net

Preţurile biletelor de tren vor creşte începând cu data de 1 septembrie. Mărirea preţului va fi aplicată diferenţiat şi nu va fi mai mare de 10%.

Conducerea CFR Călători a decis ca, ţinând cont de evoluţia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie sau piese, să crească preţurile biletelor de tren cu până la 10 procente.

Pentru rutele scurte (parcurse de trenurile Regio), creşterea va fi operată prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, prin majorări cu valori cuprinse între 10 bani şi 50 bani, în vreme ce pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea va fi de până la 10%.

În cazul trenurilor Regio, la clasa a II-a, preţul unui bilet pe ruta Bucureşti - Ploieşti (60 km), Timişoara - Arad (57 km) şi Satu Mare - Baia Mare (60 km) va creşte de la 7,3 lei la 7,5 lei, în vreme ce pe traseele Galaţi - Brăila (31 km) sau Bacău - Roman (44 km), tarifele vor urca de la 5,2 la 5,5 lei, respectiv de la 6,8 lei la 7 lei.

La trenurile InterRegio, preţul plătit pentru un bilet la clasa a II-a va fi majorat pe rutele Bucureşti – Braşov (166 km) şi Bucureşti - Constanţa (225 km) de la 47 lei la 50,5 lei, respectiv de la 58,2 lei la 62 lei. Pentru un drum de la Bucureşti la Craiova (209 km), tariful va urca de la 58,2 lei la 62 lei, iar în cazul unei călătorii Bucureşti - Iaşi (405 km), un bilet va costa 94,5 lei, de la 85,7 lei în prezent, potrivit informaţiilor furnizate agenţiei MEDIAFAX de CFR Călători.

De la Bucureşti la Cluj Napoca (497 km), preţul unui bilet la clasa a II-a într-un tren InterRegio va creşte de la 85,7 lei la 94,5 lei, iar de la Bucureşti la Timişoara (533 km) un călător va plăti 105 lei în aceleaşi condiţii, de la 95,1 lei în prezent.

Tot la clasa a II-a, tariful InterRegio pentru o călătorie de la Braşov la Sibiu (149 km) va urca de la 42,7 lei la 46 lei, iar un drum Iaşi - Suceava (137 km) va costa 41 lei, faţă de 38,1 lei în prezent.

Preţurile în cazul trenurilor InterRegio menţionate anterior includ şi tariful de rezervare loc (3,3 lei în prezent, respectiv 4 lei după majorare).

Facilităţile de călătorie acordate în prezent se vor aplica şi după majorare, precizează compania.

Datele furnizate de CFR au la bază un proiect de ordin al Ministrului Transporturilor pentru creşterea tarifelor pentru transportul feroviar public de călători, publicat pe site-ul instituţiei. Proiectul, aflat în dezbatere publică până luni, 19 august, ar urma să fie semnat de către premierul Victor Ponta, care ocupă şi funcţia de ministru interimar al Transporturilor.

Sursa: RTV
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Se scumpesc biletele de tren. Cu cât vom plăti mai mult

Mesaj  Catalin.C la data de Septembrie 1st 2013, 9:43 pm

Românii vor da, de la 1 septembrie, cu 10% mai mulţi bani pe biletele de tren. Decizia se bazează pe evoluţia inflaţiei şi pe majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători cu combustibili, energie sau piese.
Pentru rutele scurte, parcurse de trenurile Regio, majorarea va fi cuprinsă între 10 şi 50 de bani. De exemplu, la clasa a II-a, preţul unui bilet pe ruta Bucureşti - Ploieşti (60 km), Timişoara - Arad (57 km) şi Satu Mare - Baia Mare (60 km) va creşte de la 7,3 lei la 7,5 lei.

Pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio, scumpirea va fi de până la 10%. Astfel, preţul plătit pentru un bilet la clasa a II-a va fi majorat pe rutele Bucureşti - Braşov (166 km) şi Bucureşti - Constanţa (225 km) de la 47 lei la 50,5 lei, respectiv de la 58,2 lei la 62 lei.

Ultima scumpire a biletelor de tren a fost făcută în 2011 şi nu a făcut decât să alunge călătorii din trenul de stat. Deşi creşterea a fost de 18%, încasările CFR Călători au crescut cu doar 6%.

Numărul celor care au mers cu trenul a scăzut de la an la an. Dacă în 2010 s-au înregistrat 57,6 milioane de călători, în 2011 numărul a scăzut la 53,4 milioane de călători, în timp ce în 2012, a ajuns la 48,6 milioane de călători. Astfel, cei care au renunţat la trenul de stat s-au îndreptat spre cele private sau autocare.
Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Se+scumpesc+biletele+de+tren+Cu+cat+vom+plati+mai+mult
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Septembrie 9th 2013, 8:49 am

MOCĂNIŢĂ... LA VALEA DOFTANEI
Publicat la: 9 septembrie 2013de Roxana Tănase | observatorulph.ro

Turiştii care vor ajunge pe viitor la Valea Doftanei vor ocazia să se plimbe cu mocăniţa. Special pentru acest proiect, autorităţile locale vor să atragă fonduri europene.
Primarul localităţii Valea Doftanei, Ion Manea, a vorbit despre un nou proiect la nivelul comunei: introducerea unei mocăniţe, trenuleţ care să plimbe turiştii în rezervaţia Godeasa. „Există un proiect pentru Pădurea Godeasa. Din discuţiile purtate încercăm să derulăm un proiect, cu fonduri europene, prin introducerea unei mocăniţe, astfel încât această rezervaţie să fie parcursă cu acest trenuleţ”, a declarat edilul comunei Valea Doftanei. Traseul va fi drumul forestier Glodeasa, de 1,2 kilometri.
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Septembrie 24th 2013, 3:37 pm

CFR ÎNCHIRIAZĂ MAI MULTE RUTE DIN PRAHOVA CARE AU FOST ANULATE
Publicat la: 24 septembrie 2013 de Mihai Popescu

Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA organizează miercuri 25 septembrie 2013, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), licitaţie publică cu strigare - etapa a XV-a - pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile.

Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 25.09.2013, ora 09.00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10.00, la sediul Bursei Române de Mărfuri. Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza următoarelor centre regionale feroviare:

Secţii de circulaţie neinteroperabile care se licitează în conformitate cu prevederile HG 642/2011

Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Bucureşti:

Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa;

Diţeşti - Gura Palăngii;

I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni;

Câmpina - Câmpiniţa - Telega;

Ploieşti Nord - Măneciu.

Sursa: www.observatorulph.ro
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Septembrie 28th 2013, 11:10 pm

CFR Călători va plăti amenzi pentru întârzierea trenurilor interne
Scris de  Ana-Maria Stanescu

Companiile feroviare europene, inclusiv CFR Călători, vor trebui să le plătească pasagerilor compensaţii pentru întârzieri, chiar dacă acestea au fost provocate de cauze ce nu puteau fi controlate de companie, a decis, joi, Curtea Europeană de Justiţie (CEJ).

Potrivit legislaţiei europene, companiile feroviare trebuie să le ramburseze călătorilor 25% din preţul biletului pentru întârzieri de până la două ore, şi 50% în cazul întârzierilor mai mari. În acest moment, CFR Călători compensează 20% din bilet doar pe traficul internaţional, pentru o întârziere mai mare de o oră.

Sursa: PH-online
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Octombrie 10th 2013, 10:51 pm

Lucrările la podul peste calea ferată de pe Centura de Vest a Ploieştiului opresc circulaţia trenurilor de pe ruta Bucureşti-Braşov
10 octombrie 2013, 09:56

Circulaţia a fost oprită în noaptea de miercuri spre joi şi va fi restricţionată şi la noapte pentru montarea unor grinzi la podul peste calea ferată de pe Centura de Vest a Ploieştiului.

În noaptea de miercuri spre joi, circulaţia feroviară a fost oprită între orele 23.30 şi 04.00, pentru a se putea finaliza montarea unui număr de 8 grinzi din prefabricate la prima deschidere a podului peste calea ferată de la  Centura de Vest a Ploieştiului.  Montarea grinzilor ce alcătuiesc tablierul podului va continua şi în următoarele două nopţi, pentru cea de a doua deschidere care nu se află peste linile de tensiune. În total vor fi montate un număr de 26 grinzi cu o lungime de 20 de metri. Lucrările la acest ultim pod de pe centura Ploieştiului vor fi finalizate până la data de 15 noiembrie 2013. Din luna iunie pe centură se circulă o bandă de sens, pentru realizarea a trei pasaje rutiere, bretele de coborâre de pe Centură în Ploieşti şi către localităţile din jur. De joi după-amiază, 10 cotombrie, traficul pe Centura de Vest a Ploieştiului revine la patru benzi, odată cu finalizarea a două dintre cele trei pasaje. Şoseaua are o importanţă majoră pentru traficul dintre Bucureşti şi Valea Prahovei, mai ales că preia maşinile care vin de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti.

Sursa: [url=adev.ro/mufy72]Adevarul[/url]
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Noiembrie 8th 2013, 12:07 pm

Angajat C.F.R., prins la furat de motorina din locomotiva unui tren
Scris de  Administrator


Marți, 06 noiembrie 2013, ora 2145, un echipaj de jandarmerie aparținând Inspectoratului Județean Prahova a surprins o persoană în timp ce sustrăgea produs petrolier în zona stației C.F.R. Ploiești Est.

Trecând la verificarea faptei și identificarea persoanei, jandarmii au stabilit faptul că, M. A. de 47 de ani, domiciliat în comuna Puchenii Mari, județul Prahova, angajat al stației C.F.R. mai sus amintite, a sustras din rezervorul unei locomotive, staționată pe raza gării respective, cantitatea de 75 de litri de produs petrolier cu aspect și miros specific de motorină.

Celui în cauză, i s-a întocmit dosar cu acte de constatare pentru fapta susceptibilă a fi “furt calificat”, dosar ce va fi înaintat Poliției Transporturi Feroviare Ploiești, în vederea continuării cercetărilor.

Sursa: http://ph-online.ro/actualitate/item/36683-angajat-cfr-prins-la-furat-de-motorina-din-locomotiva-unui-tren
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Noiembrie 19th 2013, 4:28 pm

UN PROIECTIL A OPRIT CIRCULAŢIA FEROVIARĂ SPRE BUDA
Publicat la: 19 noiembrie 2013 de Roxana Tănase

Timp de aproape 50 de minute, circulaţia feroviară în zona Buda a fost întreruptă, ca urmare a descoperirii unui proiectil foarte aproape de calea ferată.
Alerta s-a dat în jurul orelor 11.00, iar la faţa locului a ajuns rapid echipa pirotehnică din cadrul ISU Prahova. „ISU Prahova a fost solicitat să intervină pentru identificarea, cercetarea şi ridicarea unui proiectil, lovitură de aruncător, de calibru 82 mm, aflat la aproximativ doi metri de calea ferată spre Buda şi la circa 300 de metri faţă de intrarea în Gara Buda dinspre Ploieşti”, ne-a confirmat plutonier Raluca Vasiloae, purtătorul de cuvânt al ISU Prahova. Echipa de pirotehnişti a asigurat zona şi s-a trecut la ridicarea proiectilului. Acesta va fi distrus în poligonul autorizat de la Râfov, sat Goga, alături de alte dispozitive de armament. Circulaţia feroviară a revenit la normal.


http://www.observatorulph.ro/eveniment/32882-un-proiectil-a-oprit-circulatia-feroviara-spre-buda
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Noiembrie 28th 2013, 11:20 pm

Trenul regal porneşte într-o călătorie simbolică prin istorie. Pasageri sunt reprezentanţi ai Casei Regale, oameni de cultură şi olimpici

28 noiembrie 2013, 17:43 de Dana Mihai

Trenul regal va putea fi vizitat sâmbătă la Sinaia.Trenul regal porneşte vineri spre Sinaia, cu pasageri de seamă, va putea fi vizitat în Gara Regală din staţiune, iar duminică se va întoarce la Bucureşti, ca parte a proiectul cultural de sărbătorire a Zilei Naţionale a României „Călători prin istorie. 1 Decembrie 1918 – 2013”

Evenimentul, organizat de Ministerul Transporturilor, se va desfăşura în perioada 29 noiembrie - 1 decembrie în Gara Regala Sinaia, Gara de Nord şi la Muzeul Căilor Ferate Române. Astfel, vineri, 29 noiembrie 2013, Trenul Regal va ajunge în Gara Regală Sinaia. În tren se vor afla ca pasageri reprezentanţi ai Casei Regale a României, dar şi invitaţi ai Ministerului Transporturilor – ambasadori, personalităţi din domeniul ştiinţei şi culturii. De asemenea, un lot selecţionat dintre copiii olimpici ai României va fi invitat să călătorească în Trenul Regal pana la Sinaia, unde se va organiza şi o vizită a Palatului Pelişor. Trenul va staţiona în gara Regală Sinaia în perioada 29 noiembrie- 1 decembrie, iar sâmbătă va putea fi vizitat în Gara Regală Sinaia de către publicul larg, asigurându-se un ghid din partea Societăţii Feroviare de Tursim, cât şi din partea Casei Regale a României. Duminică, 1 Decembrie, la orele 13.00 Alteţele Regale Principesa Moştenitoare Margareta şi Principele Radu vor parcurge cu Trenul Regal, un traseu simbolic de la Sinaia la Bucureşti.

Sursa: adev.ro/mwzdgt
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Martie 30th 2014, 1:34 pm

Respect! Smile

O nouă tentativă de a salva una dintre puţinele locomotive Malaxa din ţară încă în viaţă

Tineretului, PNL BN va încerca încă o dată să salveze una dintre puţinele locomotive Malaxa încă în viaţă din ţară. Pentru a senzibiliza bistriţenii şi a-i determina să-şi „doneze” deşeurile metalice se va organiza „Marşul locomotivei”.

În 2 mai, de Ziua Tineretului, va avea loc „Marşul Locomotivei”, participanţii fiind invitaţi să ajute la răscumpărarea locomotivei de 90 de tone cu ajutorul obiectelor de metal. Anul trecut a mai avut loc o astfel de iniţiativă încercându-se o strângere de fonduri prin intermediul unui concert. Adunci s-au adunat doar 6000 de lei, sumă insuficientă pentru răscumpărarea locomotivei de la Remat unde se află şi în prezent. Locomotiva cu aburi fabricată în 1928 la uzinele celebrului inginer şi industriaş Nicolae Malaxa se află la Bistriţa încă din anul 1984. Aceasta a fost adusă de la Mureş, unde făcea drumuri cu convoaie de marfă între Deda şi Războieni, printr-un ordin al ministrului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor. Locomotiva a ajuns în curtea Combinatului de Prelucrare a Lemnului din Bistriţa, apa şi aburul fierbinte produse fiind folosite pentru frământarea lemnului pentru mobilier. În 1995 locomotiva a ajuns la fier vechi, în curtea Remat Bistriţa. De aproape 19 ani locomotiva zace în curtea societăţii comerciale care se ocupă cu fierul vechi.

http://adevarul.ro/locale/bistrita/o-noua-tentativa-salva-putinele-locomotive-malaxa-tara-inca-viata-1_533571270d133766a84cd9a4/index.html
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de Aprilie 23rd 2014, 12:11 am

"GREVA" CFR. Angajatii vor opri toate trenurile, miercuri, intre 7 si 9. Ce se va intampla cu garniturile aflate in miscare

GREVA CFR. Niciun tren nu va circula miercuri intre orele 7.00 si 9.00, angajatii urmand sa intrerupa voluntar lucrul, ca urmare a esuarii negocierilor privind incheierea unui nou contract colectiv de munca.

Gheorghe Fratica, presedintele Federatiei Miscare Comercial a raspuns in direct la Stirile ProTV mai multor intrebari importante pentru calatori.

Vor circula trenurile?
Salariatii pe care ii reprezentam au hotarat ca intre orele 7 si 9 sa intrerupa lucrul spontan, pentru a trage un semnal de alarma.

E vorba despre toate trenurile?
Tot ce este in circulatie, atat trenuri de calator, cat si trenuri de marfa, vor fi oprite.

La ce ora se va relua circulatia?
La ora 9, toata activitatea va fi reluata.

Ce a provocat acest protest?
Veniturile salariale au fost reduse cu 34-35% si nu au fost recuperate niciodata aceste procente in ultimii ani. Ce sanctiuni sa mai riscam? Ce ne mai pot lua? Oricum vor sa dea afara 2.500 de oameni afara din sistem, de la CFR Marfa.

Ce se va intampla cu trenurile aflate in miscare?
Trenurile nu se vor opri in camp, se vor opri in prima gara. Salariatii nu mai au rabdarea sa facem pasii legali pentru greva generala. De ziua lor, au anuntat ca vor opri lucrul din cauza conditiilor inumane de lucru, a spus si Maxim Rodrigo, liderul FSTFR.

"Protestul nu e organizat de sindicate"

"Protestul nu este organizat de sindicate. Va fi vorba despre o incetare voluntara a lucrului de catre cei implicati in circulatia trenurilor, pentru a trage semnale de alarma actualilor si fostilor guvernanti legate de faptul ca in ultimii cinci ani nu au primit niciun procent in plus la salarii. Negocierile pentru incheierea noului contract colectiv de munca au esuat, ultima intalnire cu ministrul Transporturilor fiind astazi (marti - n.r.). Noi i-am informat pe angajati ca a esuat negocierea. Miercuri va mai fi o intalnire cu ministrul, la 17.00", a spus presedintele Federatiei Miscare Comercial, Gheorghe Fratica, potrivit Mediafax.

AICI puteti sa vedeti programul trenurilor si cum va afecta greva calatorii.

La randul sau, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a spus, despre GREVA CFR, ca are "informatii" privind oprirea temporara a lucrului miercuri dimineata, subliniind insa ca eventualul protest nu este organizat de sindicate. Federatiile sindicale din transporturile feroviare amenintau inca din 15 aprilie ca ar putea declansa conflictul colectiv de munca incepand cu 23 aprilie, daca pana atunci nu vor fi incheiate noile contracte colective de munca, care sa tina cont de solicitarile salariatilor.

Printre nemultumirile sindicalistilor de numara cele legate de nivelul salariilor, de eliminarea drepturilor angajatilor de a calatori gratuit pe calea ferata si de faptul ca nesemnarea noilor contracte colective de munca ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariati de la CFR Marfa.

Sursa: www.stirileprotv.ro
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Ionut98 la data de Iulie 21st 2014, 2:24 pm

Pericol! Restricţii pe un pod pe ruta CFR Ploieşti - Urziceni
Sursa: www.observatorulph.ro

circulatie cale ferata ploiesti urziceni restrictii
Alunecările de teren şi inundaţiile nu au fost singurele probleme înregistrate în Prahova ca urmare a precipitaţiilor abundente. Structura unui pod a fost afectată după ce debitele râului Teleajen au crescut. Apa a săpat în zonă, iar acum se pune problema legată de siguranţa circulaţiei feroviare pe ruta Ploieşti - Urziceni, la km 11+393.

Este vorba de podul de la Zănoaga, comuna Dumbrava, peste care trece linia de cale ferată Ploieşti - Urziceni. Prefectura Prahova a trimis o adresă la Ministerul Transporturilor şi a sesizat situaţia. „Ministerul Transporturilor ne-a comunicat că se va efectua o experiză. Am solicitat o întrevedere cu reprezentanţii secţiei CFR L6, de la Regionala CFR, şi cei de la Serviciul de Gospodărire a Apelor (SGA), în urma căreia s-a stabilit ca Ministerul Transporturilor să achiziţioneze servicii de expertizare tehnică, astfel încât măsurile stabilite să fie viabile atât din punct de vedere al traficului feroviar, cât şi din punct de vedere al cursului de apă”, a declarat pentru observatorulph.ro Rodica Paraschiv, prefectul judeţului Prahova. Circulaţia trenurilor pe ruta Ploieşti - Urziceni la km 11+393 este restricţionată la 30 de km/h.
avatar
Ionut98
Moderator

Mesaje : 148
Data de inscriere : 03/08/2012
Varsta : 19
Localizare : Ploiesti

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Catalin.C la data de August 14th 2014, 9:47 am

Întârzieri de aproape o oră pentru trenurile care trec prin Ploiești
Aug 13, 2014 Scris de Telegrama

După ce CFR Călători a anunțat întârzieri de cel mult 40 de minute, în contextul în care, din cauza caniculei, au fost aplicate restricții de viteză pe calea ferată, iată că încă din prima zi sub incidența avertizării cod galben situația arată mult mai rău.
Astfel, potrivit cfr.ro, pe care sunt publicate, în timp real, orele de sosire ale garniturilor, în peste 1.200 de gări din țară, la Ploiești apar întârzieri cuprinse între câteva minute și o oră.
Astfel, miercuri, la ora 17.00, cea mai mare întârziere era înregistrată în cazul trenului InterRegio 1746-1, care circulă pe ruta Satu-Mare – București Nord și avea orarul decalat cu 54 de minute.
Întârzieri erau trecute și în dreptul unor garnituri care ar fi trebuit să ajungă în gara Ploiești Vest de la București sau Brașov, dar și la trenurile așteptate în Ploiești Sud, venind de la Buzău, București, Galați sau Suceava.
La același moment, în București Nord, cea mai mare întârziere, de 50 de minute, era trecută în dreptul unui tren care vine de la Craiova, prin Videle.

Sursa: http://www.telegrama.ro/actualitate/item/30273-intarzieri-de-aproape-o-ora-pentru-trenurile-care-trec-prin-ploiesti
avatar
Catalin.C
Admin

Mesaje : 3146
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 20
Localizare : Ploiești

http://www.transploiesti.ro

Sus In jos

News alert

Mesaj  PREZIOSO la data de August 25th 2017, 8:59 am

Accesaţi fondurile europene, domnule Dobre! Axa 4 poate aduce Ploieştiului tramvaie şi trolee noi!

Axa 4 de finanţare a fost deschisă iar autorităţile locale au la dispoziţie o sumă uriaşă pentru modificarea infrastructurii rutiere sau pentru achiziţia de mijloace de transport nepoluante.
România are la dispoziţie suma de 1037,65 milioane de euro pentru a finanţa proiecte destinate reducerii emisiilor de carbon. Iar pentru prima dată, Comisia Europeană acceptă achiziţionarea de mijloace de transport nepoluante (tramvaie,troleibuze,autobuze electrice şi...biciclete). Pentru Regiunea Sud Muntenia este alocată suma de 163 de milioane de euro. Suma care va fi împarţită pe principiul primul venit-primul servit!

Perioada de depunere a proiectelor a fost deschisă pe 21 august şi se va închide pe 31 decembrie 2018, potrivit informaţiilor publicate pe siteul Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia. Cu alte cuvinte, au mai rămas 493 de zile în care Ploieştiul poate cere fonduri pentru achiziţia de tramvaie noi!

Din păcate, deşi oportunitatea este uriaşă, autorităţile ploieştene tac mâlc şi nu spun niciun cuvânt despre depunerea vreunui proiect pe această axă. Ba rectificăm...Primarul Adrian Dobre a tot vorbit despre proiectul legăturii rapide dintre Gara de Vest şi Gara de Sud, prin prelungirea străzii Libertăţii şi lărgirea străzii Depoului, proiect promovat şi de foştii primari Andrei Volosevici şi Iulian Bădescu. Proiectul ar putea fi îndrăzneţ, dar este aproape imposibil de realizat în numai trei ani cât a mai rămas din actuala execuţie bugetară a Comisiei Europene. Proiectul aceste presupune foarte multe expropieri, licitaţie, lucrări, întârzieri (că doar aşa e la români)....

În schimb, Ploieştiul are o oportunitate uriaşă de a primi fonduri pe un proiect pentru achiziţionarea de tramvaie noi. Avem mai multe atuuri în faţa celorlalte capitale de judeţ din Regiunea Sud Muntenia.

Primul argument îl reprezintă proiectul de modernizare al căii de rulare a tramvaiului, proiect implementat în execuţia bugetară precedentă, ceea ce îi va aduce un punctaj suplimentar pentru aprobarea fondurilor. Conform unor surse din Comisia Europeana, municipiile care au implementat deja modernizarea infrastructurii vor avea prioritate la proiectele de achiziţie a mijloacelor de transport nepoluante!

În plus, Ploieştiul este singurul oraş din Regiunea Sud Muntenia care are transport ecologic deja implementat. Cu transportul cu tramvaie şi troleibuze, Ploieştiul este la un pas de a oferi cetăţenilor doar călătorii cu transport public nepoluant.

Până acum, doar Piteştiul şi-a manifestat intenţia de a achiziţiona prin fonduri europene minim 25 de autobuze electrice (având deja în teste mai multe astfel de vehicule) . Piteştiul are, în schimb, aprobată Hotărârea de Consiliu Local şi ar putea depune oricând proiectul pentru aprobare.

Deci cu asemenea atuuri, Ploieştiul ar putea obţine fonduri europene NERAMBURSABILE pentru achiziţia de tramvaie şi chiar troleibuze. E drept că există o problemă legată de posibila insolvenţă a TCE Ploieşti şi este posibil ca apropiaţii primarului Adrian Dobre să dorească o asemenea soluţie pentru a justifica nedepunerea proiectului prin faptul că societatea comercială nu este eligibilă dacă este în insolvenţă!

Aşadar...Domnule Adrian Dobre, au rămas 493 de zile în care puteţi aduce tramvaie noi, plătite din bani europeni, în Ploieşti! Vă interesează ideea?

Sursa: http://jurnalulph.ro/administratie/37959-accesati-fondurile-europene-domnule-dobre-axa-4-poate-aduce-ploiestiului-tramvaie-si-trolee-noi.html

PREZIOSO

Mesaje : 248
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Re: !!! News Alert !!!

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 2 din 2 Înapoi  1, 2

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum